Publiczne Przedszkole w Chrząstowicach

O przedszkolu

 

Infrastruktura przedszkola dzisiaj...

 

Obiekt przedszkolny położony jest na terenie wsi gminnej, z dala od głównych arterii komunikacyjnych.

 

Naturalne środowisko (łąka, pole, las, rzeka) sprzyja bezpośrednim kontaktom i obserwacjom przyrodniczym.

 

Dokoła budynku rozciąga się ogród o dużej powierzchni pokryty w 1/3 naturalnym lasem, zapewniającym cień w najbardziej upalne dni.

 

Na terenie ogrodu znajdują się: górka do saneczkowania, piaskownica, przyrządy do zabaw dla dzieci, skalniaki wysadzane roślinami o zróżnicowanej kolorystyce, kwitnące od wczesnej wiosny do późnej jesieni.

 

W pobliżu przedszkola znajduje się boisko sportowe oraz duże obszary łąk. To piękne malownicze otoczenie wykorzystywane jest również do realizacji zajęć dydaktycznych z dziećmi przez okrągły rok.

 

Placówka posiada bardzo dobre warunki lokalowe: duże przestrzenne sale z łazienkami, hol z szatnią, zaplecze kuchenne, salę terapeutyczno-logopedyczną. Cały teren jest ogrodzony, a wejście do budynku zabezpieczone domofonem.

 

Parę lat wcześniej...

Rok 2010 zarówno w Publicznym Przedszkolu w Chrząstowicach, jak i Oddziale Zamiejscowym w Suchym Borze, upłynął pod znakiem remontów. I w pierwszym i drugim przypadku głównym miejscem dużych zmian, były kuchnie i zaplecze socjalne, gdyż przepisy HACCP wymusiły określone wymagania, a zatem i działania. Wspomniane zabiegi bardzo przydały się obiektom, ponieważ nigdy nie przeżyły takiego remontu, nie licząc usuwania awarii i drobnych modernizacji.Prawdziwego renesansu doczekały się nie tylko instalacje, sufity, ściany, podłogi, itp., a także zaprojektowane przez specjalistyczną firmę, profesjonalne wyposażenie z zalecanymi rozwiązaniami Sanepidu. Od dawna brakowało pomieszczenia socjalnego dla nauczycieli. Na ten cel zaadoptowano jedno z pomieszczeń magazynowych.

 

Rozporządzenie MEN o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka niejako wymusiło następne działania. Realizację w znacznym stopniu wspomogły fundusze unijne, dzięki którym zmodernizowano przestrzenny hol, dzieląc go na szatnię i kącik terapeutyczny. Z kącika korzystają głównie dzieci o zaburzonym rozwoju, uczestnicząc w zajęciach terapeutycznych. Monitorując wspieranie potrzeb wynikających z diagnozy rozwoju dziecka, a także potrzeb postulowanych przez nauczycieli, zaadoptowano pomieszczenie gospodarcze na gabinet logopedyczny. Ich remont oraz wyposażenie szatni sfinansowane zostały ze środków zgromadzonych przez Radę Rodziców.

 

 

RANKING ZADAŃ W PLANOWANIU ROZWOJU

PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W CHRZĄSTOWICACH

 Z ODDZIAŁEM ZAMIEJSCOWYM W SUCHYM BORZE

NA LATA 2018-2023

 

Zadania te wyznacza: „WIZJA” i „MISJA”

 

 

WIZJA

 

Przedszkole wspomaga indywidualny rozwój każdego dziecka, współdziałając z rodziną w procesie opieki i wychowania, umożliwiając wysoki poziom przygotowania do podjęcia roli ucznia, odkrywając uzdolnienia i predyspozycje dzieci, promując zdrowy styl życia.

 

 

 

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

 

                                                                                                                                                                                                                          J. Korczak

 

 

 

MISJĄ PRZEDSZKOLA JEST

 

DZIECKO,

 

które:

  •  kształtuje swoją osobowość w sposób otwarty, twórczy i aktywny;
  •  jest dobrze przygotowane do podjęcia nauki w szkole;
  • ma możliwość uczestnictwa w różnych projektach i programach edukacyjnych realizowanych w  przedszkolu;
  • ma możliwość korzystania z pomocy psychologiczno – pedagogicznej (diagnozowane są jego możliwości i potrzeby oraz zainteresowania);
  • ma możliwość odkrywania i rozwoju swoich zainteresowań;
  • aktywnie zdobywa wiedzę i umiejętności z zakresu zdrowych nawyków żywieniowych i zdrowego stylu życia;
  • jest sprawne ruchowo, roztańczone, aktywnie reaguje na muzykę.

 

 

 

KONCEPCJA PRACY W OBSZARACH:

 

Moja koncepcja funkcjonowania i rozwoju Publicznego Przedszkola w Chrząstowicach oparta jest na

prezentacji dotychczasowych osiągnięć przedszkola,

którym kieruję od 2009r. oraz wizji jego dalszego rozwoju w myśl sentencji nieznanego autora, iż

„Przyszłość utkana jest z przeszłości”.

 

Koncepcja funkcjonowania przedszkola będzie się opierała na:

  1. Opracowaniu i wdrożeniu innowacji pedagogicznej z zakresu wykorzystania ogrodu ziołowego jako:

- kącika relaksacyjno-dydaktycznego;

- źródła pozyskiwania ziół;

  1. Opracowaniu i wdrożeniu innowacji pedagogicznej związanej z wykorzystaniem właściwości zdrowotnych zmodernizowanego lasu.
  2. Kontynuacji realizacji zadań z zakresu:

- zmian nawyków żywieniowych;

- aktywnego słuchania muzyki według metody Batii Strauss.

  1. Rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz organizacja zajęć w zakresie:

- tańca;

- nauki gry na instrumentach np. pianino;

- inteligencji plastycznej;

  1. Udziału dzieci w konkursach, prezentowanie wiedzy i umiejętności.
  2. Realizacji programu oprac. przez RZPWE „Dwujęzyczne dzieci”