Publiczne Przedszkole w Chrząstowicach

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu

RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA MŁODSZA

 

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej

 

 

8.00 - 8.45 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę.

 

8.45 - 9.00 Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience i WC. Doskonalenie samodzielności.

 

9.00 - 9.30 Śniadanie. Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

 

9.30 - 10.00 Czynności samoobsługowe w WC i łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

 

10.00 -10.30 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w opraciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.

 

10.30 - 10.45 Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie.

 

10.45 - 11.45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinanie guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery - obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

 

11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych - nauka nakrywania stołów.

 

12.00 - 12.30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (łyżką i widelcem). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

 

12.30 - 12.50 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk, przygotowanie do relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.

 

12.50 - 13.20 Relaks. Słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej-wyciszenie.

 

13.20 - 14.00 Praca indywidualna z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

 

14.00 - 14.20 Podwieczorek- kultura spożywania posiłków.

 

14.20 - 15.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA ŚREDNIA

 

 

8.00– 13.00 Realizacja Podstawy Programowej

 

 

 

6.30-8.00        Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.

 

8.00-8.45        Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia językowe.

 

8.45-9.00        Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.

 

9.00-9.30        Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurnych – wdrażanie do samodzielności

 

9.30-9.45        Czynności samoobsługowe w łazience – nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, doskonalenie tych czynności.

 

9.45-10.30      Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.

10.30 - 11.00   Zabawy edukacyjne, rozwijanie zdolności manualnych, zabawy swobodne. Przygotowanie do drugiego śniadania.

 

11.00-11.15    Drugie śniadanie – kontynuacja doskonalenia nawyków higienicznych i kulturalnych.

 

11.15-12.00    Doskonalenie czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązanie sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

 

12.00-12.10    Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych np. nauka nakrywania do stołów.

 

12.10-12.40    Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, nożem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

 

12.40-12.50    Zabiegi higieniczne – przygotowanie się do relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych : mycie zębów, twarzy, rąk, korzystanie z w-c.

 

12.50-13.20    Relaks. Słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.

 

13.20-14.00    Praca indywidualna dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, zajęcia z religii.

 

14.00-14.20    Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

 

14.20-15.00    Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych, logorytmika.

 

15.00-16.30    Zabawy inspirowane przez dzieci w sali i ogrodzie, rozchodzenie się dzieci do domu.

 

 

 RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA STARSZA

 

 

8.00– 13.00 Realizacja Podstawy Programowej

 

6.30-8.00        Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.

8.00-8.45        Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia językowe.

8.45-9.00        Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.

9.00-9.30        Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurnych – wdrażanie do samodzielności

9.30-9.45        Czynności samoobsługowe w łazience – nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, doskonalenie tych czynności.

9.45-11.00      Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.

11.00-11.15    Drugie śniadanie – kontynuacja doskonalenia nawyków higienicznych i kulturalnych.

11.15-12.00    Doskonalenie czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązanie sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

12.00-12.10    Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych np. nauka nakrywania do stołów.

12.10-12.40    Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, nożem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

12.40-12.50    Zabiegi higieniczne – przygotowanie się do relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych : mycie zębów, twarzy, rąk, korzystanie z w-c.

12.50-13.20    Relaks. Słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.

13.20-14.00    Praca indywidualna dostosowana  do potrzeb i możliwości dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, zajęcia z religii.

14.00-14.20    Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

14.20-15.00    Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych, logorytmika, zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.