Statystyki
- Odwiedziny: 332386
- Do końca roku: 245 dni
- Do wakacji: 52 dni
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA MŁODSZA
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
8.00 - 8.45 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę.
8.45 - 9.00 Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience i WC. Doskonalenie samodzielności.
9.00 - 9.30 Śniadanie. Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.30 - 10.00 Czynności samoobsługowe w WC i łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
10.00 -10.30 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w opraciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10.30 - 10.45 Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie.
10.45 - 11.45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinanie guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery - obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych - nauka nakrywania stołów.
12.00 - 12.30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (łyżką i widelcem). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 - 12.50 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk, przygotowanie do relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
12.50 - 13.20 Relaks. Słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej-wyciszenie.
13.20 - 14.00 Praca indywidualna z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.
14.00 - 14.20 Podwieczorek- kultura spożywania posiłków.
14.20 - 15.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA ŚREDNIA
8.00– 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
6.30-8.00 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
8.00-8.45 Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia językowe.
8.45-9.00 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
9.00-9.30 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurnych – wdrażanie do samodzielności
9.30-9.45 Czynności samoobsługowe w łazience – nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, doskonalenie tych czynności.
9.45-10.30 Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10.30 - 11.00 Zabawy edukacyjne, rozwijanie zdolności manualnych, zabawy swobodne. Przygotowanie do drugiego śniadania.
11.00-11.15 Drugie śniadanie – kontynuacja doskonalenia nawyków higienicznych i kulturalnych.
11.15-12.00 Doskonalenie czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązanie sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
12.00-12.10 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych np. nauka nakrywania do stołów.
12.10-12.40 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, nożem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.40-12.50 Zabiegi higieniczne – przygotowanie się do relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych : mycie zębów, twarzy, rąk, korzystanie z w-c.
12.50-13.20 Relaks. Słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.
13.20-14.00 Praca indywidualna dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, zajęcia z religii.
14.00-14.20 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.20-15.00 Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych, logorytmika.
15.00-16.30 Zabawy inspirowane przez dzieci w sali i ogrodzie, rozchodzenie się dzieci do domu.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA STARSZA
8.00– 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
6.30-8.00 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
8.00-8.45 Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia językowe.
8.45-9.00 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
9.00-9.30 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurnych – wdrażanie do samodzielności
9.30-9.45 Czynności samoobsługowe w łazience – nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, doskonalenie tych czynności.
9.45-11.00 Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
11.00-11.15 Drugie śniadanie – kontynuacja doskonalenia nawyków higienicznych i kulturalnych.
11.15-12.00 Doskonalenie czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązanie sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
12.00-12.10 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych np. nauka nakrywania do stołów.
12.10-12.40 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, nożem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.40-12.50 Zabiegi higieniczne – przygotowanie się do relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych : mycie zębów, twarzy, rąk, korzystanie z w-c.
12.50-13.20 Relaks. Słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.
13.20-14.00 Praca indywidualna dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, zajęcia z religii.
14.00-14.20 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.20-15.00 Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych, logorytmika, zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.